miércoles, 15 de abril de 2020

Bailar e masaxear... quen se ofrece?

Propoño o Preludio de Carmen, de G. Bizet, que forma parte da Ópera Carmen, estrenada en Francia no 1875.
É un tema que nos vai moi ben para traballar a intensidade, forte e suave, e a enerxía máis explosiva e expansiva, con outra máis contida e controlada.
Desenrolaremos dúas propostas:
BAILE
Comezamos a partir da audición do Preludio. Preparámonos para a escoita activa. Coñecedes a alguén que se chame Carmen?(intentamos crear vínculos entre a música e as experiencias dos nenos). Despois de escoitar a canción preguntamos: como é esta música? Gústache? Sempre soa igual? ... Aquí comezarán a aparecer palabras como forte, frouxo, rápido, lento, suave ... Despois preguntarémoslles se poderían facer un movemento forte cos brazos, como sería? e ... como sería un movemento suave? Entón, aínda sentados, escoitaremos de novo o Preludio, esta vez seguiremos o pulso golpeando as mans sobre as pernas nos momentos fortes, e improvisaremos cos brazos no aire nos momentos suaves. Agora propoñemos, de pé e de novo en silencio, como sería un movemento forte con todo o corpo? e .. como sería un movemento suave? Observamos as propostas, podemos experimentalas para construír vocabulario corporal. Agora si, escoitamos de novo o Preludio de Carmen e improvisamos bailando libremente polo espazo. 
MASAXE 
Cando comezamos as masaxes é necesaria unha preparación. Explicamos o feito de que nos achegamos uns aos outros con respecto e coidado. Podemos falar da columna vertebral, unha parte importante e delicada do corpo, por onde pasan os nervios que nos permiten movernos. Non podemos tensar a columna vertebral; Espremeremos e masaxearemos os lados do lombo, os brazos, as pernas e a cabeza con coidado. Tamén é importante dicir á persoa que recibe a masaxe que debe queixarse ​​se algo lles molesta ou disgusta. Estamos creando relacións de contacto corporal. É importante que sexan saudables, ben vividas. Escoitamos o Preludio e, por parellas, un está de boca abaixo e o compañeiro dálle masaxes segundo as instrucións musicais. Podemos falar de diferentes xeitos de tocar, tocar, acariciar, debuxar, exprimir, sentir, presionar momentaneamente ou máis ... Despois cambiamos os roles. 
Finalmente preguntaremos: Gustouche a masaxe? Que é o que máis che gustou, regalalo ou recibilo?